کتاب هایی که درن براون معرفی کرده است
نوشته شده توسط : shakiba

بی منطقی - استوارت ساترلند

بی منطقی یکی از آن کتاب هایی است که زیر پوست و مغز شما راه می یابد و هرگز ترک نمی کنید. وقتی کارتان را تمام کردید، هم احمق‌تر و هم باهوش‌تر می‌شوید، و به صراحت منظور سقراط را از «تنها حکمت واقعی این است که بدانید هیچ چیز نمی‌دانید» را درک می‌کنید.مهارت های جالب

این کتاب برخی از نقص های جدی شناخت انسان را پوشش می دهد که منجر به صدمات جدی، گاهی به اندازه مرگ شده است. اما غیرمنطقی بودن گاف‌های ذهنی مرتبط‌تری که همه ما انجام می‌دهیم را نیز مسخره می‌کند. در اینجا مثالی از "اشتباه هزینه غرق شده" آمده است:

تقریباً هرکسی که این صفحات را می‌خواند، برای دیدن یک فیلم بد یا یک نمایشنامه بد پول پرداخت کرده است. با وجود بی حوصلگی طاقت فرسا، مردم اغلب از رفتن امتناع می ورزند، حتی اگر نمایش آنقدر بد باشد که برای اجتناب از دیدن آن، مبلغ کمی را پرداخت می کردند. بنابراین، آنها به طور غیرمنطقی ضربه مضاعف را متحمل می شوند - آنها پول خرج کرده اند و یک یا دو ساعت بی حوصلگی را تحمل می کنند. کار معقول برای آنها این است که ترک کنند، به این معنی که آنها فقط ضرر مالی را متحمل می شوند.

ممکن است غیرمنطقی بودن شما را کاملاً منطقی نسازد، اما باعث می‌شود که شما نسبت به غیرمنطقی بودن خود که در کتاب من (و کتاب ساترلند) به همان اندازه خوب است، نادیده بگیرید.

ماوراء الطبیعه: چرا آنچه را که وجود ندارد می بینیم - ریچارد وایزمن

ریچارد وایزمن، استاد روانشناسی، متخصص در جنبه عجیب و غریب طبیعت انسان است. او کتاب های روانشناسی درباره جادو، شانس، آمار، موفقیت و خواب نوشته است. در ماوراء الطبیعه، وایزمن توجه خود را به روانشناسی خرافات معطوف می کند. در هر فصل، وایزمن موضوع ماوراء الطبیعه متفاوتی مانند فال، تجارب خارج از بدن، کنترل ذهن و پیشگویی را بررسی می کند. هر فصل با نحوه تکرار اثر مورد بحث با خانواده و دوستان به پایان می رسد. در میان همه سرگرمی ها و دسیسه ها، یک ایده جدی در مورد طبیعت انسان وجود دارد. ما تکامل یافتیم تا شکارچی خوبی برای الگوها و همچنین غذا باشیم. وقتی در چمن خش خش وجود دارد، از منظر بقا، همیشه بهتر است فرض کنیم که ببری در کمین است. همین علاقه بیش از حد به دیدن الگوهایی که ممکن است وجود نداشته باشند، چیزی است که ما را در سوت باد می شنویم.

درن براون در مورد ماوراء الطبیعه:

ریچارد وایزمن کتاب‌های بسیار در دسترس و لذت‌بخش زیادی نوشته است که بینشی از علم پشت زمینه‌هایی مانند ماوراء الطبیعه، شانس و زندگی بهتر ارائه می‌دهد. این یک نمای کلی عالی از اینکه چرا ممکن است ما به ماوراءالطبیعه ایمان بیاوریم ارائه می دهد.

توانایی برای یادگیری در زمانهای آزاد





:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: